20 C
Onești
iulie 21, 2019

BUZATU CRISTINA-LĂCRĂMIOARA – profesor gr. I (TIC)

CODREANU SIMONA – profesor gr. I (Fizică)

DOMUNTE LEFTER TELI – profesor gr. I (Fizică)

DREGHICI ELENA – profesor gr. I (Fizică)

MELINTE ELENA-CARMEN – profesor gr. I (Informatică şi TIC)

RUSU CRISTINA-DANIELA – profesor gr. I (Informatică şi TIC)

Evenimentul Europe Code Week

Evenimentul aflat deja la a 6-a ediție, s-a desfășurat anul acesta între 6 și 21 octombrie. Este bazat pe o idee a Young Advisors, un grup de consilieri ai fostului comisar EU pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes și beneficiază de sprijinul Comisiei Europene. Inițiativa Meet and Code a finanțat în România 30 de evenimente de știință și tehnologie desfășurate în cadrul și în timpul Europe Code Week cu până la 300 € din costul lor de organizare.

Asociația Părinților „Grigore Moisil” a propus trei evenimente, iar două dintre acestea au primit finanțare.

Scratch and create

Obiectivul proiectului a fost familiarizarea elevilor cu mediul de programare Scratch și realizarea programării folosind blocurile de program predefinite și interfața intuitivă.

La activitate au participat elevii claselor a V-a A și a VI-a ai Școlii Gimnaziale „Ghiță Mocanu” Onești care au fost îndrumați în realizarea sarcinilor de către elevi ai Colegiului Național „Grigore Moisil” Onești (care sunt familiarizați cu limbajul Scratch). Voluntarii moisiliși au fost din clasa a X-a B: Zarzu Victor-Eugen, Dițu Cristiana-Ștefania, Buzatu Ana-Alexandra, Asavei Teodor-Andrei, Palamariuc Ioana.

Activitățile  desfășurate au fost:

– Prezentarea mediului de lucru;

– Descrirea categoriilor de blocuri;

– Utilizarea diferitelor blocuri (mișcare și sunet, evenimente și control, etc);

– Realizarea unui personaj;

– Crearea unei animații;

Cele mai interesante produse digitale realizate de participanți au fost premiate.

Robots Drag&Drop Chalange

Evenimentul propus s-a desfășurat sub forma unui atelier de programare, la care au  participat 30 de elevi din clasele de liceu (majoritatea de la specializarea matematică-informatică, dar au fost invitați și de la alte specializări).
În cadrul evenimentului ne-am propus să familiarizăm tinerii cu automatizarea robotizată a proceselor (RPA), folosind ca mediu de lucru aplicația gratuită UiPath Studio Designer.

În prima parte a evenimentului s-a făcut o introducere în automatizarea robotizată a proceselor, descriind, justificând utilitatea și exemplificând situații concrete în care aceasta este folosită în industrie și în viața cotidiană.

În partea a doua elevii au fost invitați să se obișnuiască cu interfața vizuală și intuitivă a aplicației și să creeze diverși roboți software.

În partea a treia am organizat un concurs în care tinerii împărțiți pe echipe au fost provocați la realizarea unui robot, jurizarea urmând să fie realizată de către participanți.

Câștigătorii concursului au fost: Zarzu Victor-Eugendin clasa a X-a B, Sîrbu Alexandru-Gabriel și Rucsăndoiu Andrei ambii din clasa a XII-a A.

Cele două evenimente au fost organizate și susținute de doamnele profesoare Melinte Elena-Carmen și Buzatu Cristina-Lăcrămioara.

____________________________________________________________

Proiectul ”Ştiinţa – cu şi pentru elevi”, coordonat de profesor Simona Codreanu, îşi propune să pună în valoare capacitatea elevilor clasei a X-a B de a interpreta şi prelucra informaţiile ştiinţifice din programa şcolară la disciplina fizică, în anii şcolari 2010-2014.

Prezentul proiect are ca principal obiectiv valorificarea potenţialului intelectual al liceenilor, cu privire la capacitatea acestora de a interpreta critic informaţiile ştiinţifice, utilizând limbajul de specialitate şi TIC.

Calităţi:

  1. Dorinţa implicării elevilor în procesul educaţional
  2. Nevoia elevilor de comunicare şi colaborare
  3. Introducerea unor metode noi de predare-învăţare
  4. Utilizarea unui nou stil de evaluare

Beneficii

  1. Dobândirea de cunoştinţe noi
  2. Creşterea capacităţii de a dialoga şi a comunica a tinerilor pe teme specifice în limbaj ştiinţific
  3. Dezvoltarea de noi abilităţi de a lucra în echipe
  4. Dezvoltarea inventivităţii elevilor implicaţi în proiect
  5. Desfăşurarea unor planuri comune de diseminare a rezultatelor proiectului
  6. Realizarea unei baze de date reale pentru următoarele etape de studiu aprofundat în fizică

INFORMATICĂ 2017

ASTRONOMIE 2017

TIC 2017

Informatică și TIC 2016

ASTRONOMIE 2016

FIZICĂ 2016

Informatică și TIC 2014

FIZICĂ 2014